Strona internetowa Miasta Milanówka to miejsce, w którym zarówno mieszkańcy, przedsiębiorcy jak i lokalni działacze znajdą szereg ważnych informacji i aktualności. W 2024 r. na stronie internetowej Miasta Milanówka zamieszczano aktualności i komunikaty, funkcjonował kalendarz, w którym zamieszczane były wszystkie wydarzenia, m.in. posiedzenia sesji Rady Miasta, dyżury radnych czy posiedzenia komisji, a także m.in. wydarzenia z zakresu kultury, czy warsztaty dla Mieszkańców.
Statystyki miejskiej strony internetowej w 2024 r.:
404 opublikowanych artykułów,
196.503 odsłon strony.
Oprócz tego informacje ważne dla mieszkańców były zamieszczane na www.milanowek.pl/bip.
PROMOCJA GMINY
W 2024 r. promocja Gminy Milanówek odbywała się z wykorzystaniem ogólnodostępnych kanałów komunikacji oraz poprzez rozwijanie współpracy z partnerami społecznymi. Przyniosło to efekt w postaci licznych wspólnych przedsięwzięć oraz wyraźnego wzrostu aktywizacji lokalnej społeczności. W działaniach promocyjnych szczególny nacisk położono na atuty Miasta, takie jak bogata historia, dziedzictwo kulturowe i walory przyrodnicze.
Jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów tożsamości Milanówka jest również zabytkowa architektura willowa, która w 2024 r. była wielokrotnie wykorzystywana w promocji – także jako motyw graficzny w materiałach informacyjnych i reklamowych Gminy.
MIEJSKI profil Facebook
Miasto prowadziło profil w serwisie społecznościowym Facebook. Na profilu FB zamieszczano materiały informacyjne poświęcone działalności miasta oraz jego jednostek organizacyjnych, jak i treści promocyjne np. fotorelacje z wydarzeń czy materiały filmowe. Dodatkowo Facebook służył jako platforma służąca wymianie informacji pomiędzy mieszkańcami, a urzędem.
Statystyki MIEJSKIEGO profilu Facebook w 2024 r.:
669 dodanych postów,
242.461 odwiedzin profilu Miasta,
5.774 polubień,
7.704 obserwujących profilu.
Dodatkowo W 2024r. funkcjonował prowadzony przez Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią profil na Facebooku „Zaginione/Znalezione Zwierzęta z Milanówka”, który obserwuje 1.541 osób. Profil pełnił istotną funkcję społeczną – dzięki jego działaniu udało się odnaleźć lub znaleźć nowe domy dla wielu zwierząt. Profil wspierał zaangażowanie mieszkańców w sprawy zwierząt, integrował społeczność lokalną oraz pozytywnie wpływał na wizerunek Gminy.
Profil Burmistrza Miasta w serwisie społecznościowym Facebook
Profil Burmistrza Miasta w serwisie społecznościowym Facebook stanowi ważne narzędzie komunikacji z mieszkańcami. Na profilu regularnie publikowane są informacje dotyczące bieżącej działalności Burmistrza, w tym relacje z udziału w spotkaniach, wydarzeniach lokalnych oraz inicjatywach podejmowanych na rzecz Miasta.
Statystyki profilu Burmistrza na Facebooku w 2024 r.:
187.701 odwiedzin profilu,
2.248 obserwujących.
Kanał w serwisie YouTube
W 2024r. Gmina Milanówek prowadziła oficjalny kanał w serwisie YouTube pod nazwą „Milanówek Miasto – Ogród”. Kanał ten służył m.in. do transmisji sesji Rady Miasta.
Miejskie tablice informacyjne i słupy ogłoszeniowe
W 2024 r. Urząd Miasta Milanówka wykorzystywał przestrzeń miejskich tablic informacyjnych oraz słupów ogłoszeniowych do promocji swoich działań. Regularnie umieszczano na nich plakaty promujące konkretne inicjatywy oraz informujące o ważnych aktualnościach i wydarzeniach organizowanych nie tylko przez sam Urząd, ale również przez miejskie jednostki organizacyjne. To tradycyjne, ale wciąż skuteczne narzędzie komunikacji lokalnej pozwalało dotrzeć do szerokiego grona mieszkańców, w tym także do tych mniej aktywnych w mediach cyfrowych.
W 2024 r. Biuro Komunikacji Społecznej, dysponując odpowiednim budżetem, przygotowywało materiały promocyjne, gadżety reklamowe oraz akcesoria okolicznościowe związane z wydarzeniami i uroczystościami organizowanymi w Milanówku. Wszystkie te produkty były zgodne z przyjętą identyfikacją wizualną Gminy i stanowiły narzędzie promocji skierowane do wybranych grup odbiorców.
Wśród zamówionych materiałów znalazły się m.in.: kalendarze, bawełniane torby oraz akcesoria biurowe z grafiką przedstawiającą Willę Walerię – jeden z symboli miasta. Gadżety te pełniły nie tylko funkcję promocyjną, ale również były nagrodami w konkursach objętych Honorowym Patronatem Burmistrza Miasta Milanówka. Dodatkowo rozdawano je mieszkańcom podczas licznych wydarzeń organizowanych lub współorganizowanych przez Urząd Miasta.
Z okazji obchodów rocznicowych związanych z odzyskaniem przez Polskę niepodległości zakupiono również patriotyczne kotyliony, które wręczano uczestnikom uroczystości.
W celu skutecznego przekazywania informacji i promocji działań Gminy wykorzystywano także miejskie gabloty i słupy informacyjne. Za ich pośrednictwem publikowano rocznie dziesiątki komunikatów, z których korzystały również jednostki gminne.
Łączne koszty działań promocyjnych w 2024 r. w ramach działu „Promocja” wyniosły 46.234,22 zł.
23 marca 2024 r. odbyło się wydarzenie „Powitanie wiosny” na placu zabaw przy pl. Starzyńskiego. Podczas wydarzenia zorganizowano występy artystyczne, animacje dla dzieci i warsztaty.
22 kwietnia 2024r., z okazji Dnia Ziemi, Biuro Komunikacji Społecznej zorganizowało wraz z Referatem Ochrony Środowiska i Gospodarki Zielenią oraz Strażą Miejską akcję, w trakcie której rozdawano mieszkańcom sadzonki drzew, nasiona łąk kwietnych oraz znakowano rowery. Akcja odbywa się cyklicznie i – podobnie jak w ubiegłych latach – cieszyła się dużym zainteresowaniem ze strony mieszkańców.
Latem, jak co roku, przeprowadzono akcję „Woda dla pupila” – przy budynkach użyteczności publicznej ustawiono miski z wodą dla czworonogów.
24 sierpnia 2024 r. na terenie Miejskiego Podwórka przy ul. Sportowej 70b odbył się „Piknik Bezpieczeństwa”. Była to okazja do zapoznania się z tematyką bezpieczeństwa – na mieszkańców czekało wiele atrakcji i tematycznych stoisk informacyjnych.
11 listopada 2024 r. odbyła się uroczysta XVIII Gala Milanowskiego Liścia Dębu w Starym Kinie – siedzibie Milanowskiego Centrum Kultury. Statuetki trafiły do Pana Leszka Janasika i Pani Hanny Pettyn. Podczas gali Burmistrz Miasta wręczył również nagrody i stypendia motywacyjne wyjątkowo uzdolnionym młodym milanowianom. Oprawę artystyczną zapewnili Ania Azaryan i Damian Bartosiewicz.
15 grudnia 2024 r. Urząd Miasta współorganizował Jarmark Bożonarodzeniowy dla Mieszkańców wraz z Milanowskim Centrum Kultury, Centrum Usług Społecznych, Miejską Biblioteką Publiczną oraz sponsorami.
W 2024 r. Biuro Komunikacji Społecznej organizowało również obchody wydarzeń patriotycznych i rocznic historycznych, które miały na celu przekazywanie tradycji, budowanie wspólnoty oraz promowanie pozytywnego wizerunku Gminy. Wydarzenia te gromadziły licznych mieszkańców, potwierdzając znaczenie historii w życiu lokalnej społeczności.
Zorganizowano obchody m.in.:
rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 maja,
rocznicy przybycia rodziny Lasockich do Milanówka,
rocznicy tragicznej śmierci oficerów kpt. Z. Dąbrowskiego i ppor. J. Kowalskiego,
wybuchu Powstania Warszawskiego z udziałem 37. Sochaczewskiego Dywizjonu Rakietowego Obrony Powietrznej,
rocznicy śmierci Żołnierzy Armii Krajowej oraz zniszczenia magazynu broni AK Obwodu „Bażant”,
rocznicy wybuchu II Wojny Światowej,
rocznicy powstania Służby Zwycięstwu Polski,
rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości.
W celu edukacji, promocji, a także budowania pozytywnego wizerunku Urzędu Miasta, w 2024r. Biuro Komunikacji Społecznej organizowało konkursy dla mieszkańców. Inicjatywy te pozwalały sprawdzić wiedzę o Milanówku i jego historii, a także pobudzały kreatywność oraz identyfikację mieszkańców z Gminą.
15 kwietnia 2024 r. zorganizowano konkurs pn. „Drzewa 2024”, w którym uczestnicy mieli za zadanie rozpoznać gatunki drzew na podstawie zdjęć przedstawiających ich liście,
20 września 2024 r. przeprowadzono konkurs pn. „Herb”, w ramach którego uczestnicy odpowiadali na pytanie: Jakie trzy symbole znajdowały się w herbie Milanówka, który funkcjonował w latach 1971–1997?